Kävimme tulostamassa ohjeet purkamista ja kasaamista varten
Kasatessa käytämme kytkimen keskitystyökalua, jotta saamme kytkin levyn keskitettyä
Aloitamme purkamisen ottamalla pultit irti.
Pulttien irroittamisen jälkeen starttimoottori irti ja kiskotaan vaihteisto/kytkin irti.
Vaihteisto irroitettuna.
Tarkastimme painelaakerin ja se oli ku nossa.
Seuraavaksi kytkimen kimppuun.
Paineasetelma irroitettuna. Kytkinlevy oli vähän kulunut, mutta kaikki muu oli kunnossa.
Sen tehtävä on tasata moottorin pyörimistä ja näin vähentää tärinää.
Vauhtipyörässä on ulkokehällä hammastus starttia varten.
Asennetaan vaihteisto takaisin.
Vaihteistoa kytkettäessä takaisin kannataisi rasvata kytkinakseli ja painelaakerin liukupinta.
Kasataan.
Vaihteisto öljy on ATF oil 1, jota laitetaan 1,2 litraa
Kytkimen toimintaa(neste). Kun painat kytkinpoljinta neste siirtyy pääsylinteristä työsylinteriin. Kytkimen työsylinteri työntää irroitushaarukkaa jolloin painelaakeri painaa paineasetelman tähtilevyjousta ja kytkinlevy vapautuu kitkapintojen välistä.
Kytkimen irroittaminen ja kasaaminen oli helpompaa kuin luulin. Opin käyttämään kytkimenkeskitystyökalua ja opin purkamaan kytkimen koneesta irti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti