keskiviikko 24. helmikuuta 2016

Kytkinremppa

Aloimme tekemään kytkinremonttia ford focukseen, koska kytkin luistaa.

Ennen purkua.

Ensin irroitimme akun, akun kotelon, ilmanputsarin ja imuputkia.

Sitten irroitimme vaihdevivustot. 

Laitoimme koneenkannakkeen auton alle.

Sitten irroitimme renkaat, alapallo nivelet ja vetarit moottorista.

Sitten irroitimme kaikki vaihteiston kiinnike pultit yläpuolelta.

Starttimoottori samalla kerralla irti.
Sitten auto ylös ja loput laatikon pultit irti, jonka jälkeen laatikko irtosi heti.

Vaihdelaatikko irroitettuna. Painelaakeri oli mennyt huonoksi.

Siellä se asetelma on.

Uusi painelaakeri paikallaan.

Paineasetelma irroitettuna ja kytkin levyn kunto paljastui tosi huonoksi.

Vauhtipyörä on kunnossa.

Uusi levy ja asetelma paikallaan

Laatikko parin nostokerran jälkeen takaisin. Moottorin alakannake paikalleen.

Sitten laatikon öljynproppu (kuusiokolo) irti ja laatikko öljyt sisään. Aletaan olla loppusuoralla.

Vaihdevivustot paikalleen.

Ilmataan kytkin koska kytkin toimii nesteellä.

Moottorin kannake paikalleen.

Loput osat kasaan. 

Kytkimestä tuli tosi hyväntuntuinen huonoon vanhaan verrattuna.

Helppo homma.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti